جستجو

تبلیغات


    تبلیغات شما در اینجا

نظریه سازندگی یا سازنده گرایي "نظریه سازنده گرایی

    نظریه سازندگی یا سازنده گرایي

     

     

     

    مقایسه سازنده گرایی با خبرپردازی و رفتارگرایی:

     

    به طور کلی دیدگاه سازنده گرایی هم با دیدگاه رفتارگرایی که بر تأثیر بر محیط بر شخص تأکید می کند و هم با دیدگاه خبرپردازی کلاسیک که بر ذهن به عنوان محوریت یادگیری اصرار می ورزدو به زمینه یا متنی که یادگیری در آن اتفاق می افتد بی توجه است، مغایرت دارد.

     

    تفاوت سازنده گرایی و خبرپردازی:

     

    برای بررسی این تفاوت ابتدا باید فرضهای خبرپردازی معرفی شود.

     

    1.     اولین فرض: یادگیری را می توان به عنوان ایجاد تغییر در ساختاردرونی ( مثلآحافظه درازمدت ) به عنوان انعکاس تغییرات جهان بیرون که نشان دهنده واقعیت است تصور کرد.

     

    2.     دومین فرض: برای یادگیری و دانش تعدادی اصول کلی وجود دارد که در موقعیتهای متفاوت و در رابطه با یادگیرندگان مختلف می توان آنها را درست تصور کرد.

     

    و وظیفه پژوهشگر و نظریه پرداز کشف و شناسایی آن اصول است.

     

    در مقابل دو فرض بالا مهم ترین ویژگی سازنده گرایی این است که هیچ دانشی مطلق نیست بلکه همه دانشها ساختنی  و لذا نسبی اند.


    مجموعه تجربه های داستان شده معلمان پژوهشگر کارورز،کتب ،مقاله ها و دلنوشته ها
    این مطلب تا کنون 16 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ دوشنبه 8 تير 1394
    منبع
    برچسب ها : سازنده ,گرایی ,یادگیری ,خبرپردازی ,نظریه ,دیدگاه ,سازنده گرایی ,سازنده گرایي ,نظریه سازندگی ,
    نظریه سازندگی یا سازنده گرایي "نظریه سازنده گرایی

تبلیغات


    Ads

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز سه شنبه 5 ارديبهشت 1396

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر